♥ Hur ska en vän vara.?

Jag är något förvirrad såhär mitt i natten för jag plötsligt kände mig väldigt ledsen och fundersam på vem är egenligen mina riktiga vänner? har jag ens några sådana. Jag är känd bland min vänskapskrets att vara snäll och hjälpa andra bara jag kan men vad får jag tillbaka? INGET känns det som ärligt talat. Jag hjälper dem med pengar när jag kan, jag röstar på dom i tävlingar och liknande men detta är absolut inget dom kan göra för mig eftersom dom tror det är något fuffens med dessa :-o , jag får det inte att gå ihop riktigt och detta får mig självklart att känna mig utnyttjad rejält. Jag har alltid haft otur med vänner, blivit utnyttjad och sågad rejält och detta medför att jag har svårt att lita på människor vilket i sig inte är så konstigt kankse.

Måste man vara på ett speciellt sätt och vara populär för att folk ska vilja vara vän med någon? är det i en sådan värld vi lever i. Sedan att folk man aldrig träffat hör rykten om en och tror på detta, vad är det för folk egentligen? jag personligen tror aldrig på rykten utan jag lär känna en person och dömer denna utifrån vad jag VET och inte vad några rykten säger.

Men vem vet, jag kankse inte förtjänar någon vänskap. Jag har vänner men väldigt få sådana, inga jag kan prata med om allt, typ som en bästa vän utom min sambo då men jag behöver ju en tjejkompis med som man delar allt med, sorg, glädje, ilska m.m.

Jag vet inte om detta kan bero på att jag öppnar mig ganska fort och känner tyvärr förtroende för folk väldigt snabbt. Detta kanske skrämmer iväg dom, troligen är det så. Att jag aldrig lär mig hålla tyst.
På något sätt pratar jag mycket om mina problem osv, detta kan bero på att jag varit med om väldigt mkt i mitt liv och faktiskt aldrig gått och pratat med någon om detta, jag har alltid velat visa mig stark trots att jag inombords är väldigt svag efter allt som har hänt.

Kankse är det dags att jag börja fundera på vem mina RIKTIGA vänner är.

Hur tycker ni en BRA vän ska vara? En bra vän för mig är någon som ställer upp oavsett vad det gäller, någon man verkligen kan anförtro sig åt utan att saker som sägs sprids vidare, någon man kan gråta ut hos, någon som bara finns där när det behövs och någon som vågar tala med mig, gråta ut hos mig.

Nu ska jag försöka sova.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Graavid på 17 år.

En bra vän för mig skall alltid finns där för mig, igenom allt, söttta mig och vägleda mig, i de svåraste stunderna, visst är det svårt att veta vem som är ens riktiga vänner, jag ve nu efetr alla år att jag kanske inte hade så många äkta vänner som jag trodde, för de flesta av mian vänner har tagit avstånd från mig för min graviditet :(

2009-11-15 @ 03:10:49
URL: http://jaagargraavid.blogg.se/
Postat av: SISTAH - smyckes design

godmorgon!

2009-11-15 @ 11:04:21
URL: http://famain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0