♥ RMC nästa troligen

Hej mina kära läsare!

Nu är jag äntligen hemma ifrån läkaren och jag kan väl säga att allt gick bra.
Det dom gjorde var att kolla med vaginalt ultraljud på mig, och både äggstockar och livmoder såg mycket bra ut. Dessutom kunde hon se att jag nyligen haft ägglossning, vilket jag hade för 1 dag sedan ungefär. Så långt var allt bra. Killen slapp ta några prover denna gången, lucky him :) haha.

Sen tog dom 4 rör blod på mig i armen, detta för att kolla tröskelvärdet och allt vad det nu var, minns inte allt hon sa. Sen på onsdag nästa vecka dvs på cykeldag 21 ska det tas ett prov till på mig för att se hur ägglossningen var denna månad och om jag ens hade någon ordentlig ägglossning. Sen på cykeldag 3 ska det tas ett prov till. Jag tycker det är oehört jobbigt att ta massa prover, men vem gillar att bli stucken i armarna.?

Skulle nu alla dessa prover se bra ut så blir vi remitterade till RMC i Linköping, det är där man får hjälp för att göra IVF och sådana saker. Där ska mannens spermier kollas bland annat. Det lutar alltså mot att vi får göra ett IVF försök eller man får 3 gratis försök av landstinget men sen kostar 3 nya försök 25 800 kr, det kommer bli dyrt i värsta fall. Här kan ni läsa om hur IVF går till, en väldigt jobbig process.

Och dessutom precis som jag skrev igår så måste jag gå ner i vikt till ett visst BMI för att RMC ska hjälpa oss, tack och lov är det bara 5 kg till detta BMI så det ska jag väl fixa. Jag måste vara stark. Detta peppar mig otroligt mycket.

Så nu har ni fått lite info, mer vet jag inte just nu innan mina prover är klara och det är dags för nästa steg.

Nu ska jag fortsätta titta på days men skriver mer sen. Kram på er


Kommentarer
Postat av: Simone

Cool bild ju :D

2010-01-27 @ 15:40:24
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: filippez

Heej ;D

2010-01-27 @ 17:30:21
URL: http://filippez.blogg.se/
Postat av: Anonym

fy vad dyrt det är med IVF hoppas att det går bra på dom 3 första försöken annars finns det ju adoption också men förstår att ni gärna vill ha ett eget barn. jag önskar er lycka er kram Charlotte

2010-01-28 @ 08:47:09
Postat av: Cf

Hakkå,



Tråkigt att höra att ni måste gå igenom IVF. Det tär på krafterna. Men försök hålla humöret uppe, det hjälper!



Har du några frågor eller funderingar så får du gärna höra av dig. Som sagt jag går igenom allt nu.

En sak bara, vi har fått höra att i Linköping får man 2 försök gratis sedan får man betala. Har landstinget ändrat sig?

2010-01-28 @ 09:42:18
URL: http://ivfresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0