♥ Besök nr 3 hos barnmorskan

Goddagens bloggen!

Nu var det ett tag sen man skrev här, gud vad tiden springer iväg. På torsdag går jag in i vecka 24, inte klokt vad fort det går alltså. Imorgon ska jag till barnmorskan igen, blir väl ett stick i fingret som vanligt och få lyssna på lillkillens hjärta, det är väl det mysigaste av allt :-)

Men natten till igår så kände sambon sparkarna utanpå magen när vi skulle lägga oss. Magen hoppa till ett antal ggr och det kändes hur mysigt som helst. Han tyckte det var helt underbart såklart att känna, vem gör inte det. Har börjat känna av foglossningen mer och mer nu så jag har fått ett bälte av en kompis som hon använde i sina graviditeter, så får vi se om det hjälper.

Sambon börja jobba igår kväll, så han sov borta inatt men kommer hem ikväll någon gång. Han är livrädd att det ska hända nåt nu med graviditeten när han sover borta :-( men han skulle såklart släppa allt och köra hem om det skulle hända. Men det hoppas vi inte, den lilla får allt stanna minst 10 veckor till :-)

I augusti kommer vagnen vi beställt, tror vi kommer bli jätte nöjda. En emmaljunga city cross fick det bli med alla tillbehör så som skötväsk, extra hjul, mjuklift osv. Det kosta ju en slant men just vagnen valde vi helt ny till första barnet, det känns bra. Babyskydd fick vi låna av brorsan och hans tjej eftersom dom inte använder det merän 6 månader eller lite mer, så vi lägger pengarna på en bilbarnstol sen som man kan ha i flera år.

Nu ska jag inte trötta ut er mer, ska ta en kopp kaffe nu tänkte jag.

Ha en fortsatt bra dag. Kram till er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0