Vecka 26

Godmorgon bloggen!

Var ett par veckor sedan man skrev här, hoppas ni mår bra? själv mår vi toppen här hemma. Sambon har ju semester denna veckan så vi njuter av livet bara.

Igår gick jag in i vecka 26 och var även hos barnmorskan igen. Allt gick jätte bra, hjärtslagen på den lilla låg på 152 slag/minuten, mitt hb var jätte bra och magen växte precis som den skulle. Den lilla gilla dock inte när barnmorskan lyssna på hjärtat, för hon fick sig en spark :-)

Nästa gång vi ska dit är den 24:e, då ska jag först göra en glukosbelastning för att kolla om jag har gravid diabetes, tar ju några timmar att göra, därefter ska jag träffa min barnmorska igen.

Förhoppningsvis kommer min mamma upp om ett par veckor, vore jätte skoj.

Och barnvagnen ska komma nu i augusti, som vi längtar alltså. Kommer nog kännas mer verkligt när man har den hemma.

Imorgon ska vi till sambons föräldrar en sväng, blir även att vi går i skogen en sväng. Var där förra helgen och hitta ett kilo kantareller :-P hur gott som helst var det såklart så vi ska testa lyckan i helgen också.

I tisdags var vi i stan och fika med en nyfunnen kompis som också är gravid och hennes sambo, det var riktigt trevligt får jag lov att säga.

Nu ska vi äta frukost så jag får avsluta här. Hoppas ni får en bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0