Nu är Elias fullgången

Godmorgon sunshines!

Igår var vi till BVC med Elias, det var dags att vägas&mätas. Han har gått upp till 3520 gram nu och är 49 cm lång. Alltså han är som han skulle varit om han skulle föddas nu så det känns skönt. Nu är han fullgången.

ÄNTLIGEN fredag, håller ni inte med mig?

Har varit uppe sen 05.15 ungefär då lillen vaknade och ville ha mat. Nu sover han igen men jag blev pigg och kunde inte somna om igen så då passar jag på att blogga lite istället.

Sambon skulle börja jobba idag men ringde och sa att han börjar på måndag istället :-) inte mig emot, är mysigt att ha honom hemma tycker jag.

Idag ska vi åka och stor handla, annars är det inte så mycket inplanerat faktiskt. Får se vad som händer och sker i helgen men troligen blir det en sväng till farmor&farfar med lilleman, han är deras första barnbarn så dom är så oerhört glada och har inte fattat det än :-)

Den 3:e december ska vi åka till Malmö och hälsa på. Mina syskon och övriga familjen vill ju såklart se Elias. Dessutom fyller brors dottern 1 år och därför åker vi med för att vara med och fira henne.

I jul blir vi hemma, detta är planerat sen länge då Elias fortfarande låg i magen. Min mamma och ev systerson kommer upp och är här över julen, och sambons familj kommer också hit. Vi vill helst stanna hemma pga Elias då.

Om drygt en vecka är det första advent också, jösses tiden springer ju ifrån en. Under veckan som kommer ska jag baka lite till nästa helg, knäck, lussebullar och lite sådär.

Igår var vi och fika med några kompisar. Vi är ju ett gäng som umgåtts under graviditeten, vi 4 tjejer var gravida samtidigt i ungefär samma veckor också. Och nu har alla fått sina bebisar och det var så underbart. Vi var 8 vuxna (våra sambos var också med) och 4 barn, härligt härligt och vi har det super trevligt när vi ses.

Fast nu ska jag inte tråka ut er mer, kanske uppdaterar senare också.

Ha en underbar dag. Kram till er <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0