Gravid i vecka 35

Godmiddag sunshines!

Nu är det inte många veckor kvar och riktigt nervös börjar man såklart bli. Man vet ju ingenting alls om hur det kommer bli osv speciellt inte om det är första gången, men jag tror och hoppas det kommer gå bra.

Idag går jag in i vecka 35 och har under graviditeten hittills ökat 2 kg i vikt, vilket både jag och barnmorskan är riktigt nöjda med.

I måndags kväll trodde vi det var på g, jag fick en sån smärta och hugg i underlivet så det gjorde riktigt jäkla ont. Även sambon haja till. Men igår kväll på förlossningen visa det sig att det var falskt alarm, däremot hade jag urinvägsinfektion så dom tyckte det var bra att vi kom in ändå, urinvägsinfektion och en graviditet är inte så bra, så nu äter jag antibiotika.

Imorgon är det torsdag och då är det dags för ett besök hos barnmorskan, men vi ska även få se vår lille plutt där inne via ultraljud, förmodligen sista ultraljudet denna graviditet :-) sambon har tagit ledigt för att följa med så det känns bra. Hoppas han växer som han ska och att han börjat eller redan är fixerad, annars blir det vändningsförsök i vecka 37 vilket jag helst vill undvika.

Har precis ätit lite mat och ska väl kolla på tv nu, sambon är inte hemma förrän runt 21 ikväll.

Önskar er en fortsatt trevlig kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0