Livet som mamma är underbart

Godmorgon bloggen!

Tänkte passa på att blogga lite nu när mina älsklingar sover. Sambon satt uppe med Elias inatt och har bara sovit i 2-3 timmar så jag skicka in honom i sängen nu, så tar jag hand om den lille. Jätte snällt att han lät mig sova inatt i allafall, här om natten var det tvärtom men vi klagar absolut inte. Livet är underbart.

Vi har nu varit hemma i 3 dagar och det känns jätte bra. Man blir ju liksom insolerad på sjukhuset och kan inte gå ut eller något där utom inom sjukhus området då.

Vi har ju neo hemvård nu eftersom vi gärna ville åka hem efter 2 veckor på sjukhuset så fick vi det om vi har neo hemvård, det innebär ett besök 2 ggr i veckan på sjukhuset för att väga&mäta Elias. Igår var det dags och han har gått upp  sin födelese vikt exakt :-) så han växer bra.

Just nu ligger han och sover men kl 10.30 är det dags att väcka honom för mat, känns inte kul att väcka honom heller men mat måste han ju ha liksom.

För övrigt är det fredag och vi ska ha en riktig mysig helg som en familj för första gången. På söndag ska vi åka och visa upp vårt mirakel för några vänner.

Min mamma åkte ju hem i onsdags förra veckan eftersom vi inte visste hur länge jag skulle bli kvar på sjukhuset, men nu när vi kommit hem ska hon komma upp igen ett tag. Vi ska ju även få låna ett babyskydd av brorsan så det blir väl i allafall inom en vecka hon kommer hit igen.

Tänkte bjuda på lite bilder också.

 Mamma, pappa och mormor

 Äntligen är han ute

 Stolt pappa och min fina älskling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0