♥ Hörselskadade får betala dyrt

Jag läste nyss på aftonbladet om hörselskadade som måste betala MYCKET pengar för att kunna höra, att det inte går på högkostnadsskyddet i 17 av 21 landsting, det är rent ut sagt för jävligt.

Jag är själv hörselskadad och jag VET hur det är att inte kunna höra någonting. Jag tappa ju min hörapparat på liseberg i sommras pga deras inkompententa personal låter folk åka karuseller med tekniska problem. Min hörapparat kostar 30 000 kr och för en som är förtidspensionerad är det inte direkt lite pengar. Liseberg lova ju att dom skulle hjälpa mig vilket var jätte snällt men som tur är var min apparat så pass gamal (5 år) att jag fick en helt NY gratis, en nyare modell. Jag har ju en CI och ingen sådan man har i örat, så min modell är något dyrare än dom vanliga apparaterna som kostar 10 000 kr.

Jag fick inte ens ersättning av liseberg för "skadorna" jag fick. Jag slog i min nacke ganska kraftigt när kanonen bromsa in mitt i åkningen, detta följde med att jag slog i min arm så kraftigt att hela min arm domna bort+handen i 6 VECKORS tid, jag kunde inte ens tvätta håret, nacken gjorde ont med och jag var till läkaren med detta men trots det vägrar dom fast det är IDIOTERNAS fel så jag kommer gå ut i media med detta, not fun at all för liseberg.

Till saken, vad tycker ni att man ska betala så pass mkt för att kunna höra? man väljer ju inte direkt att vara hörselskadad heller liksom.




Kommentarer
Postat av: jenny

fin blogg:)

2009-11-19 @ 07:43:42
URL: http://thaipinnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0