Clara föddes i vecka 24

Fick nyss om en liten tjej som föddes i vecka 24 och vägde då drygt 300 gram och hon var jätte stark och överlevde. Hon var beräknad till april i år men föddes 17 december förra året. Mirakel kan verkligen ske.

Här är artiklen om lilla Clara som jag för övrigt kallar mirakel bebisen :) hon är en riktig liten kämpe.

Det som skrämmer skiten ur mig är att man får göra abort fram till vecka 22 MED SÄRSKILDA TILLSTÅND. Jag tycker fan det är sjukt om jag ska vara ärlig såvida det INTE är ngn fara för mamman eller barnets liv,då är läget helt annat men annars,vad fan tror folk egentligen? det är en liten människa i vecka 22 med.

Jag skulle ALDRIG klara av en sådan sak,det är hemskt att det finns folk som gör såna saker bara för dom ångrat sig eller liknande.

Nu är CSI slut men vänner börjar ju kl 23 :D haha snacka om serie nörd eller.

Kram på er


Kommentarer
Postat av: Sabine

Håller helt klart med dig om det där. Känns ju lite obehagligt med så sen abort och så kan bebisen överleva bara nån vecka senare. Det var en lite tös i USA som föddes i vecka 22, eller 23 kommer inte ihåg riktigt. Och hon överlevde också.

2009-10-20 @ 15:49:14
URL: http://nissesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0