Godnatt inlägg+frågor&svar

Jag börjar känna hur det svider i ögonen så tänkte snart ta och sussa tror jag,men magen börjar kurra men det är ju inte bra att äta såhär på kvällen :-o får se hur jag gör.

CSI NY har ju börjat nu så det ska jag nog se innan. Var ute i pissvädret innan och invigde de nya skorna,riktigt sköna att gå i måste jag säga.

I min andra blogg har jag fått flera frågor om mina missfall och eftersom jag skriver mer här så svara jag här och hänvisat läsarna hit.

1:
Hur gick du vidare efter 3 MA (missed abortion)?
Svar: Jag har inte gått vidare. Har inte glömt och kommer nog aldrig göra. Jag kan fortfarande tänka på det många gånger vilket gör mig enormt ledsen. Tankar som om att mitt senaste barn skulle varit 6 månader nu bland annat. När man så hemskt gärna vill och det går åt helvete alla gånger så känns hoppet inte så stort.

2:
Du verkar stark som tagit dig igenom detta,har du fått mkt hjälp&stöd?
Svar: Jag har fått mycket hjälp och stöttning av min familj&sambon. Inte proffesionell hjälp,har inte velat det då ämnet är väldigt känsligt för mig och inget jag vill prata med vem som helst om.

3:
Har du skrapats alla gånger?
svar: Ja det stämmet. Jag har
INTE börjat blöda av mig själv någon gång. Första gången upptäcktes det pga svagt graviditetest och jag åkte in akut. Andra gången var på rutin ultraljud i vecka 12+3,då blev jag inlagd på natten och gick igenom 1 av de hemskaste sakerna i mitt liv,planen var att jag skulle blöda ut allt själv så dom stoppa i mig massor av tabletter,morfin och gjorde ultraljud men efter 1 dygn av smärtor var fortfarande inte allt ute,sövdes ngn timme senare och skarapdes. Tredje gången upptäcktes det på rutin ultraljud i vecka 12+6,detta var 2 dagar innan vi skulle resa till cypern från sturup. Efter beskedet åkte jag till Malmö och där skrapades jag dagen efter. Läkarna avrådde oss för att åka pga risken att jag börja störtblöda men vi hade längtat i månader (resan var köpt INNAN jag vart gravid) så vi åkte ändå. Det var helt klart det bästa vi gjort.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu har jag berättat lite i allafall,är det något ni undrar så  var inte rädda för att fråga. Jag tar inte illa upp av det.

Nu ska jag sluta,skriver mer imorgon. Sovgott mina vänner. Natti kram

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0