♥ Ska drömresan äntligen bli sann

Nu har jag kommit överens med mig själv att jag ska tillbringa julen 2010 i NEW YORK ensam. Att jag kommer åka själv är för sambon inte vill dit, så då har jag väl inget annat val. Inga av mina vänner kommer ifrån lika lätt som mig heller.

Tanken är att jag ska vara iväg mellan 24 December till 9 Januari 2011. Jag kommer vara iväg 2 veckor och därmed bo på ett ställe första veckan och ett annat den andra veckan.
Dessutom kommer jag köpa ett New York pass så man kan se allt med detta, typ empire state building och liknande, jag kommer köpa rund turen med sex and the city tema med. Såklart kommer även frihetsgudinnan få sig ett besök utav mig.

Mitt första boende kommer ligga någon minut ifrån Brodway och Central Park så det är rätt centralt med andra ord. Mitt andra boende kommer ligga drygt 5 mil ifrån Newarks airport där jag kommer flyga ifrån till Sverige igen. Men ligger väldigt nära new jersey.

I fickpengar hade jag räknat med 20 000 svenska kronor, dvs 1387 dollar/veckan till bara shopping såklart. Mat och liknande har jag en annan kassa för.

Totalt kommer resan gå på 35383 kronor :) men då är inte buss/taxi/tunnelbane pengar inräknat.

Någon som varit i New York och kan berätta lite? såklart är inte riktigt alla detaljer kring resan klara men något liknande som jag skrev blir det.

Tar gärna emot tips och era erfarenheter av staden som aldrig sover ;)


Kommentarer
Postat av: simone

Fan vad underbart du :D

2010-04-09 @ 13:41:33
URL: http://fattybom.se
Postat av: Snart pappa.

Godmorgon. Härligt med lördagar, eller hur?! wow vilken resa! dit vill man också åka till.

2010-04-10 @ 12:04:22
URL: http://pappatobbe.blogg.se/
Postat av: simone

Min dröm att åka dit alltså :D

2010-04-13 @ 14:25:10
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0