♥ Tessans skönhetstips

Eftersom jag sitter ensam hemma och är lagom uttråkad för tillfället tänkte jag tipsa er om ett par smarta och annorlunda varianter av skönhetstips. Nu slipper du lägga så mycket pengar på det där ansiktsvattnet osv.
Smart va? läs då nedanför.

1: Ansiktsvatten med alkohol torkar snabbt ut huden, som ni säkert redan vet. Varför inte göra eget hemmagjort ansiktsvatten? det du behöver är kamomillblommor som du ska koka upp och sila av och skölja av, lägg sedan i gurkskivor och låt stå i kylen ett tag, därefter kan man tvätta ansiktet morgon&kväll med detta.

2: Har man bråttom och inte hinner tvätta håret så får inte panik. Lägg lite (Bara lite) vetemjöl i hårbotten och borsta sedan ut det, håret ser genast mycket bättre ut.

3: Mitt bästa skönhetstips om man vill ha riktigt tjocka fransar så kan man dutta ett lager löspuder på dem efter första påstrykningen av mascara innan den torkat, vänta en liten stund och lägg ett lager mascara till. Man kan prova sig fram hur många lager man lägger beroende på hur fylliga fransar och hur mycket "sängkammareblick" man vill ha.

4: Det bästa tips jag har är att vara nöjd med den man är. Den naturliga skönheten. Då slipper man använda flera lager smink vilket ser onaturligt ut. Sminket ska man använda för att framhäva vackra detaljer i ansiktet som tillexempel mun eller ögon, inte täcka!

5: Mitt bästa skönhetstips för frisk glow och klar hy är att tvätta ansiktet noga så du får bort all smuts och smink. Blanda ihop 1 tsk honung, 1 tsk naturell yoghurt, 1 tsk havregryn. Applicera på hela ansiktet med en foundation pensel (kom ihåg att tvätta den innan) låt det verka i 10-20 min. Tvätta därefter bort med ljummet vatten.

Hur mycket lägger just DU ner på smink&skönhets produkter per månad?


Kommentarer
Postat av: THERÉSE

jag lägger inte ner något alls xD föredrar att köpa ett nytt plagg eller två för samma pengar som ex en mascara kostar. ^^

2010-04-14 @ 20:46:46
URL: http://tettelush.blogg.se/
Postat av: emmelist

tack :D

2010-04-15 @ 09:31:30
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0