♥ Hundägare mitt i stan

Vad anser ni om människor som bor mitt i stan med sina hundar? med mitt i stan menar jag typ ovanför mcdonalds, h&m och liknande affärer, alltså så centralt man bara kan.

Själv tycker jag det är grymt dåligt och lite av djurplågeri. Menar det finns ju inga gräsmattor i stan eller någonting. Ska dom gå och kissa&bajsa på trottoaren, jag tycker det är elakt mot hundarna och tycker synd om dom.

Jag bor ju lite avsides ifrån stan och här jag bor finns massa grönområden och skog. En helt perfekt plats att bo på när man har hund enligt mig. Finns många olika vägar att välja på och det är ändå gräs och skog överallt. Jag skulle aldrig kunna tänka mig bo mitt i stan med en hund, ingen vettig hundägare gör så anser jag.

Många anser även att det är djurplågeri att ha hund i en lägenhet men det anser inte jag. Det beror ju helt på hur stor lägenheten är och så och såklart hundrasen. Vår lilla hund passar utmärkt här, hon är lycklig och får allt hon behöver, sånt märker man på djuren.

Jag tycker att ska man ha hund ska man bo lite avsides där det faktiskt finns grönområden, tänk om det vore vi som skulle gå och pissa&skita i stan liksom, hur kul tror ni det hade varit på en skala? Jag hade inte gillat det i allafall.

Jag gör allt för mina djur, så är det bara och jag önskar alla djurägare gjorde detta.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Tittar lite på tv och ska ut om ett tag med Engla på sista rundan, sen blir det vänner coh CSI innan man ska sova.

Men jag skriver mer imorgon. Kram

Kommentarer
Postat av: Simone

ja, det är ju lite synd, men det finns oftast parker och annat att promenixa till i stan, känner inte till någon stad som saknar något slags grönområde faktiskt.. men hellre utanför.. men ja, funkar det så funkar det :)

2010-01-13 @ 23:32:52
URL: http://fattybom.blogg.se/
Postat av: alicia

har du bloggat där innan ?

2010-01-14 @ 00:32:00
URL: http://aly.nu
Postat av: Annelie

Jag tror nog att de som har hund i stan faktiskt tar sig till nåt grönområde. Det finns ju som sagt alltid parker att hålla till i. Det finns ingen anledning till att döma de som har hund bara för att de bor i stan. De gör nog sitt bästa för sina djur.

2010-01-14 @ 08:45:27
Postat av: johanna

Jag tycker att det beror lite på vad man har för hund, är det en liten hund gör det ju inget :) men äre en stor hund som är till för t.ex. att driva får eller vad dem nu gör så borde man absolut inte ha en sån i en lägenhet i stan !

bra blogg :D

2010-01-14 @ 14:05:04
URL: http://jhoannaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0