♥ Hyresbolagen skärp er

Jag läste precis en förskräcklig sak på www.expressen.se där en äldre dam på 82 år tvingats sova på köksgolvet med ungen påslagen i 2 dagar pga det blivit så kallt i lägenheten. Hon har mellan 9-14 grader inomhus och varmvatten finns inte. Flera av hyresgästerna har klagat till hyresvärden men ingenting händer.

Får det gå till såhär? det är dags för hyresbolaget att agera NU om dom vill ha kvar sina hyresgäster, för hade detta drabbat mig hade jag flyttat fort som fan. Menar betalar jag el ska jag ju ha värme oxå och man ska slippa frysa.

Hyresvärden har kommit med element efter klagomålen men detta hjälper inte säger hyresgästerna.

En annan hyresgäst har inte kunnat bada sin dotter på en vecka pga detta. Båda hyresgästerna kräver att hyresvärden ska lösa dessa problem som pågått länge.

Jag tycker fan detta är en skam för mänskligheten? kan man som hyresvärd inte vilja ha sina hyresgäster kvar? jag hade i allafall gjort allt för mina hyresgäster om detta vore mitt problem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0