Var på ultraljud igår

Godmorgon bloggen!

Ja jag har inte varit vaken en timme ens :) sov länge idag eftersom jag sover ur kasst på nätterna nummera.

Igår var jag och älsklingen på ultraljud och fick se den lille en sista gång innan han kommer ut. Det gick jätte bra och allt såg kanon ut. Den lille vägde ca 2514 gram vilket betyder att han gått upp ca 1 kg sen vi var på ultraljud för en månad sen :-) flödet i navelsträngen var kanon och moderkakan låg högt upp vilket betyder att jag kan föda vanligt, och det hoppas jag också det blir.

Den lille är inte riktigt fixerad än, han låg med huvudet neråt och hade åkt ner en bra bit i bäckenet men var fortfarande lite ruckbar, får se den 19:e om det ändrats något för då ska vi till barnmorskan igen.

Nästa vecka ska vi på föräldrarutbildning för första gången, något sent men den lille stannar säkert inne någon vecka till tror jag, men vi hoppas ju han kommer lite tidigare. Det är bara 39 dagar kvar till BF :-)

Min mamma kommer den 9/11 också eftersom hon ska vara med på förlossningen. Biljetten är såklart ombokningsbar ifall den sätter igång tidigare. Känns skönt att ha henne med som stöd tycker vi båda.

Nästa vecka ska vi tvätta det sista av lillens saker, sängkläder osv. Ska bli mysigt.

Nää nu ska jag avsluta här och fixa kaffe. Hoppas ni får en bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0