Vecka 31 plus bild

Godmorgon sunshines!

Uppe tidigt som vanligt och eftersom det inte blev att uppdatera igår så passar jag på att göra det nu.
Både jag och magen mår kanon, har nu gått in i vecka 31 och det känns inte långt kvar nu.

Den 24:e var vi hos vår barnmorska och gjorde glukosbelastning. Tyvärr visa detta över gränsen dvs jag har gravid diabetes. Det har varit en enorm omställning dessa 2 veckor. Tänka på vad man äter osv. Dessutom har jag stuckit mig själv i fingret 7 ggr om dagen dessa veckor, känns mindre skoj.

Detta resulterade i att vi nummera får våra kontroller hos special mödravården på sjukhuset istället. Känns tråkigt att inte få träffa vår barnmorska längre men vi har en jätte snäll barnmorska på sjukhuset också, så vi hade tur.

Igår var det dags för TUL (Tillväxt ultraljud) och som tur är allt såg kanon ut. Vår blivande son vägde ca 1639 gram och växte precis som han skulle. Dom kolla flödet i navelsträng, hur moderkakan funkar och vi fick inga anmärkningar på något alls.

Därefter var det dags att träffa barnmorskan på mödravården och allt gick bra där också. Hjärtslagen låg på 144 slag/minuten och magen har växt 2 cm på 2 veckor så allt såg bara fint ut. Efter det fick jag träffa diabetes läkaren för att lämna in veckans resultat av socker värdet, dom blev jätte nöjda och gick ner till 7 ggr varannan dag istället för varje dag så det känns bra.

Vi ska till barnmorskan igen den 19:e och sen den 6/10 blir det ultraljud ännu en gång samt besök på mödravården igen. Då får jag nog veta om jag blir igångsatt om han inte kommer innan eftersom jag garanterat inte kommer gå över tiden.

För övrigt ska vi hämta barnvagnen den 26:e som är kommen till babyproffsen :) annars flyter allting på precis som vanligt och jag känner den lille dagligen, är oftast ingen lung och ro där inne alls.

Bilden är från vecka 30 :-)


Nu ska jag dricka kaffe och fundera på om jag ska sova ett tag till, blir inte mkt sömn på nätterna ju. Ligger man inte obekvämt så springer man upp 51 ggr och ska kissa.

Hoppas ni får en bra dag..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0